Perioada de odihnă este momentul zilei fără de care nu am putea funcționa în parametri normali. Organismul are nevoie de pauze în care să se refacă și să se pregătească pentru o nouă zi plină de activități și provocări. Astfel, somnul trebuie să fie cât mai calitativ posibil, iar acest lucru este strâns legat de mediul ambiental, confortul produselor de dormit care trebuie alese cu grijă în funcție de nevoile fiecăruia dintre noi, dar și poziția în care obișnuim să dormim cel mai frecvent.

shutterstock_52004365shutterstock_63207907

Pentru a evita durerile de gât și umeri, afecțiuni ale coloanei sau pur și simplu un somn inconfortabil care ne periclitează restul zilei este bine să urmăm recomandările medicilor în ceea ce privește poziția în care dormim noapte de noapte.

Conform dailymail.co.uk, aproximativ 95% din oameni dorm în aceeași poziție pe durata întregii nopți, așa că este important de știut care sunt pozițiile de somn benefice nouă, care ne pot afecta pe termen lung și de ce.

  • Dormitul pe spate – este cel mai bun mod în care puteți adormi în fiecare noapte. Se susțin în mod corect gâtul și coloana pentru o postură naturală, iar ridurile sunt mai puțin probabil să apară deoarece fața nu va apăsa prea mult pe pernă. De asemenea, previne refluxul gastro-esofagian și menține sânii fermi. Deși este cea mai recomandată poziție de somn, aceasta nu împiedică sforăitul, ba chiar îl poate amplifica.

Pernele pufoase sunt cea mai bună alegere în acest caz, ele oferind o susținere neutră, nici prea slabă, dar nici prea puternică.

  • Dormitul pe o parte – previne la rândul lui durerile de gât, spate, refluxul gastro-esofagian și sforăitul, afecțiuni de evitat dacă dorim un somn cât mai liniștit și confortabil. Mai mult decât atât, această poziție asigură femeilor însărcinate un plus comoditate și siguranță în timpul odihnei. Cu toate acestea, favorizează apariția ridurilor din cauza interacțiunii dintre față și cutele pernei și afectează fermitatea sânilor.

Se recomandă folosirea unei perne solide și înalte pentru a acoperi spațiul liber dintre umeri și cap și pentru a menține o postură dreaptă chiar și în pat.

  • Dormitul pe burtă – cei care nu pot adormi altfel trebuie să fie conștineți că este cea mai greșită poziție dintre toate cele enumerate. Aceasta nu asigură o poziție firească a coloanei și pune presiune pe mușchi ceea ce poate duce într-un final la amorțeli, funicături și iritații ale nervilor. În plus, gâtul este cel mai afectat, în special dacă se folosesc perne foarte voluminoase. Femeile trebuie să fie atente la încă un semnal de alarmă: această poziție favorizează apariția mai rapidă a ridurilor, iar fermitatea sânilor are de suferit.

Dacă totuși nu se poate schimba acest obicei, sunt recomandate pernele foarte joase sau chiar dormitul direct pe salteaua patului.

Un plus de atenție dedicat obiceiurilor noastre zilnice și semnalelor transmise de organism ar trebui să ne țină mereu în alertă. Schimbările realizate în beneficiul propriei sănătăți sunt binevenite, așa că vă provocăm să începeți chiar de astăzi!